#Strangers

Salam,

“My mommy said that never ever speak to strangers, but yet, most of strangers that I speak to now are most of my reliable friends.”
Strangers? How bad could it seems? Bagi aku, stranger ini org yg kita tak pernah tahu background kehidupan dia. They’re just pop up into our lives like that. Strangers. We don’t know if someday they could be our beloved ones. Or even be our best of friend. 
Aturan Allah, kenapa kita perlu takut untuk berkata dengan strangers apabila kita sudah meletakkan diri kita dibawah jagaan Allah. Yakin dengan Allah bahawa kita dibawah jagaan dia. Ironi kan? Sedalam mana pun kita fikir, akhirnya.. dan pastinya.. semua akan kembali kepada Allah, kita akan balik untuk meminta pertolongannya. Sebab, kita memang hamba Dia. 
Allah tidak memerlukan kita, tapi kita yang perlukan Dia. Dengan KuasaNya, kita yg hidup ni boleh sahaja dia matikan dan gantikan dengan umat Nya yang baru, yang lebih kuat iman mereka berbanding kita. Tapi, kita masih diberi nafas, masih deberi masa dan saat untuk melihat dan berjalan di muka bumi ini. Sungguh besar kurniaan Dia hanya kita yang tidak menyedari atau buat derk.. kan? 
Now back to stranger, kehidupan aku, yup, dulu tyme aku kecil2 memang org yg aku kenala hanyalah kedua ibu bapa, nenek, datuk, kazen2 sahaja. Hinggalah pergi ke tadika, barulah kesosialan aku tuh berkembang. Sekarang mungkin setengah bumi ni sudah kenal aku (okey ini tipu). 

Strangers~ is what friendship begins with.